Lättläst?

Jag skrev en rad eller två, totalt utan mening.
I en text är det orden som tar plats.
Men inte där ett budskap står fast.
Man måste läsa mellan raderna, klura ut det oklara.
Texten är bara ledtrådar till de smarta nog att se mellan.
En öppen bok är inte alltid öppen. Inte för den med slutna ögon.
Ett finger som stryker under raden. Förvirrar dig mer.
Kan du lära dig att läsa en hel sida med bara tre rörelser av ögonen.
Läsa fem rader åt gången och samtidigt förstå allt.
Då har du nog läst mycket. Men har du då bara läst stycket.
Eller begripit dess innebörd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0