Sommarjobb. Jag klyvdes i två delar.

Jahapp nu tänker man börja blogga igen. Eftersom jag valt projektarbete och ska blogga om det så är de lika bra att vänja sig. Tänkte skriva om mitt sommarjobb. Jag lämnade ut 10 CV och inget svar i stan men så fick jag svar från SAFT AB att jag kunde jobba vecka 25-26. Jag gjorde utearbeten som ränsa ogräs och lacka staket mm. Men jag klagar inte det var hårt men kul i stekande solsken med snickarbyxor haha brände lite. Jag lärde känna en tjej jag gick på dagis med och träffade en gammal klasskamrat, en kusin och lärde känna en syssling jag inte kände till.

Under de två veckorna var jag sjuk två daagar och rasande för det när ja bara hade fått två veckor. Men så ringde de från saft kl. 09.00 på tisdagen och frågade om jag ville börja imorgon (onsdag) igen och jobba en och en halv vecka till. Happy!! Jag har fått sitta inne på ett kontor med pappersarbete vecka 27-28 nu och skrivit in allt på excel. Något långtråkigt men alla runt om är trevliga och skämtsamma. För att göra jobbet roligare har jag tävlat mot mig själv och gjort fler papper för varje dag. 

När jag jobbat fem dagar bara (tisdag V.28) så frågar rätta chefen mig om jag vill ha en vecka till. Har aldrig känt mig så klyven! Jag trivs på jobbet och ville så gärna tacka ja men det skulle innebära att bara två veckor med min pojkvän återstår av hans semester. Jag gick hem för att tänka på det och brötihop när jag förklarade att jag slets i två men då svara han att han kan jobba med och ta ut sista veckan senare. Even more Happy!! Om chefen själv frågar så måste jag ha gjort bra ifrån mig. Så nu har jag två veckor ledigt och ska jobba vecka 31 igen.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0