Sommaren 2014

Jag har tagit båtkörkort vilket är ett plus. 

Jag har tagit två mc lektioner på körskolan och vid två tillfällen kört privat. Mc kortet har jag fått lägga på hyllan nu. Inget jag prioriterat, det har varit för mycket annat i vägen. Jag vill verkligen ha mckortet och jag bara ska ta det! Det blev bara inte denna sommaren som jag hade tänkt mig.  Men att köra två gånger me Sebbe har varit bland det bästa jag gjort den här sommaren! 

I övrigt så är Fredde den enda vän jag träffat i sommar. Alla andra har jag stängt ute. Fredde vet allt som hänt, han har lyssnat. Av andra får jag snapchat och sms och massa sånt hela tiden om vad dom gör och hittar på. När jag orkat så har jag svarat men ingen vet någonting om mig eller min sommar. Jag har bara stängt av. Jag har inte haft någon ork att lägga energi på något sätt. 

Min morfar gick bort och det var tufft. Ett dödsfall på jobbet var också tungt att ta och nu med pappa på sjukhus som skrämt oss mer än nog. Varit en dyster sommar och jag vill inget helre än få hem pappa nu. 

Vi skulle varit utomlands denna vecka. Resan bokades för 230 dagar sen. Jag gick från studier direkt till arbete och det hade varit skönt med en vecka som jag bara fått pusta ut  innan studierna igen men i omständigheterna har jag önskat jobbpass istället och fått jobba även denna vecka. Nästa vecka hoppas jag på mer jobb och sen börjar studierna. 

Förra veckan jobbade jag 58 timmar och 7 dagar i rad. Känner mig stolt. Är inte alls sugen på att gå tillbaka till skolbänken igen nu, hade gärna fortsatt jobba istället. Stormtrivs på jobbet. 

Såklart har jag varit hos pappa idag igen, 3 timmar ikväll. Sitter hos han varje dag. 

Har inte direkt något mer att skriva om min sommar. Bästa sommaraktiviteterna då: Träffa Fredde, träffa Sebbe, va ute me båten några tillfällen som är bland det bästa jag vet jag dras till havet, Shopping i Kalmar/borgholm och ta båtkörkortet. Annars har jag bara jobbat. Hah, va dött de verkar. Men det blir nog bra. Man kan ju alltid hoppas på en bättre Sommar 2015. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0