Tuff tid, tur man trivs på jobbet.

Den 25:e var morfars begravning. En fin begravning, och en tuff dag som är skönt att ha passerat.
Dagen efter var jag inringt extra att jobba 10 timmar. Söndagen var man hos fredde o hälsade på.

Måndag 28:e så jobbade jag kväll och innan det var man och hälsade på mormor, gick med Bella och Gjorde ett gympass. Dagen efter samma sak. Jobba först sen laga mat sen gympass och ärenden på stan. Dagen efter inringd för jobb några timmar extra utöver vad jag skulle ha jobbat. Slutat gymma nu. Ska börja igen, jag saknar det, men jobbet går före och vill inte riskera att skada mig på gymmet. Varit rätt mycket jobb och det kände jag av på dom här två gympassen.

Torsdagen var man med och såg ut en gravsten, grillade vid båtarna och Fredde dök upp och jag fick köra hans nya bil som han hade vart och köpt sig när han dök upp. 

Fredagen bar det av till borgholm för massa shopping. Blev en heldag där och i Kalmar. Helgen bestod av 19 timmars arbete och jag gjorde pannkakor som Gustav älskade. Har jobbat 4 helger i rad nu. 

Måndagen umgicks man med fredde. Och sen insatt extra för att jobba på kvällen. Tisdagen jobba. Onsdagen inringd extra för att jobba. Torsdagen skulle jag jobbat 5 timmar bara men blev 14 timmar. 7 på morgonen till 9 på kvällen och bara en halvtimmes rast.. Fredagen jobbat 7-16 och har jobbat 7 dagar i rad nu. Blev skönt med min första lediga helg, på sätt och vis..

Fredagen var egentligen min sista dag på jobbet. vilken var tråkigt för jag tycker om jobbet. Men har som tur var fått jobba en del endå nu. 

Lördagen bestod av p-viks marknad, åka båt, packa inför resan...
01.00 på natten till söndagen fick vi ringa ambulans ochh få pappa till sjukhuset. Vi satt hos han till 6 på morgonen. Åkte hem och sov knappt 2 timmar sen tillbaka till pappa och stanna till 12. 

Jag hade sagt på jobbet att jag skulle hälsa på på söndagen med Bella. Tänkte hon skulle få agera tjänstehund, dom gamla blir så glada av djur. Ville inte svika mitt löfte så åkte dit med henne 14.00  till 16.30 och det var riktigt lyckat. Sen satt vi hos pappa igen från 5 till 8. 

I måndags jobbade jag till 14 sen åkte vi till pappa vid halv 5. Han var riktigt dålig när vi kom. Det kom in 4-5 läkare och ett par sjuksköterskor och skickade ut oss anhöriga. Det var så otäckt! Jag trodde vi skulle förlora han. Läget blev stabilt igen och vi stannade till 9 på kvällen. Fick även veta att natten till måndagen hade han haft 41,9 grader i feber. (Blodet kokar vid 42.) Blev vansinnig att ingen hade ringt hem och sagt något, han kunde gått bort på natten utan att vi fått veta hur illa det var!

Satt hos pappa först i 4 timmar på tisdagen sen hem för att äta o duscha och sen tillbaka för att sitta där 4 timmar till. Vi skulle åkt till Mallorca tisdag till tisdag men som vi såklart fått avboka. På onsdagen satt jag 3 timmar hos han sen köpa snabbmat att äta innan jag skulle jobba. Slutade jobbet 9 och åkte upp till pappa en timme för att bara få säga hej.. 

Jag jobbade till 13 i tosdags sen gå me mormor och mimmi och sen köpa med snabbmat att äta hos brorsan innan jag åkte själv upp till pappa en timme innan jag skulle tillbaka till jobbat och jobba kvällspasset med. 

Igår morse när jag körde till jobbet hade jag nästan ihjäl en katt, varit för mycket nu! Trodde jag körde över den men såg den springa in i skogen i backspegeln. Kom nästan försent till jobbet men var bara tvungen att vända om och kika efter den lilla stackarn. Jobbade 7-16 och sen få mat hos mormor innan jag hälsade på pappa.

Idag vaknade jag med en förkylning och vågade mig inte upp till pappa för att råka smitta han. Ska dit efter att ha skrivit dethär!   Att ha jobbat har varit frihet den senaste veckan. En chans att komma bort. 


Kommentarer
Postat av: Sofia

Så tråkigt att höra, Kram till dig!

2014-08-17 @ 17:25:04
Postat av: Sofia

Så tråkigt att höra, Kram till dig!

2014-08-17 @ 17:25:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0