En bättre dag i allt kaos

Efter att ha sett ut en gravplats till morfar så blev det en sväng till marknaden. Köpte väska som verkar ha blivit en tradition för mig på marknader. 

Sen hade man sin körlektion som var extremt rolig. Spontant så blev det att hämta min egen hoj och få köra högfartsbanan med den. Först köra runt lite helt random och sen banan. var så roligt och han tyckte jag körde min egen hoj bättre. Sen skulle vi dra en sväng ut på E22:an innan vi skulle tillbaka till skolan. Men hojen dog precis innan jag skulle in i rondellen och vi fick dra den upp till macken, retligt, pinsamt och tungt. Men men. 

Sen brottom hem och äta o sen skriva navigationsprovet. Riktigt svårt och jag var först ut att få det rättat av kaptenen. WIHO Då har man körkort på sjön då ja. Happy happy! 

Sen direkt tillbaka till macken där man fått lämna hojen. Pappas jobbarkompis hade mc kort och fick igång den och kunde köra hem den åt mig. Vilken tur. SÅ imorgon bitti blir att att ta ur batteriet ochh ladda det. Lärdom: Gå ut och starta den då och då även när jag inte ska köra. 

Men glad att jag klarat provet, glad att körningen gick bra. Fick lära mig att ställa den på centralstödet idag med. Aldrig gjort det förut. Det är så lätt med en liten moped att bara rycka till men med motorcykel krävs teknik. Fast var ändå otäkt, vill inte göra det utan att någon är med. 

Pust vilken dag. Imorgon väntar inte så mycket måsten. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0