Latitude 57 Och Allt ja minns

Ups, har visst inte varit så aktiv här. Ehm, blev tvungen att prioritera upp saker i ordning och bloggen har jag glömt bort för en tid. 

Jag kämpade hårt inför sista tentan innan sommaruppehållet, klarade den, känns så bra att ha satt alla . Nu är det bara ett år kvar på högskolan.

Samtidigt som jag pluggade så hoppade jag på en kvällskurs rent spontant, En navigationskurs så jag får Körkort på sjön, Får köra båtar upp till 12 meter o 4 meter brett om allt går bra. provet skulle vart i onsdags men blev flyttat till nu på onsdag då Kaptenen blev sjuk. Jag som bytte jobbpass menmen.. 

Har umgåtts med lite vänner bl.a. Fredde Sista tiden. Gjort mig av med med min bästa vänn med men jag mår fint. Nej, jag döda han inte, men sa upp kontakten. 

Min mormor o morfar har skaffat hund, en renrasig jack russel. Tränade lite med den ett tag men tiden fannsinte. Och Bella är ofc min nummer ett. 

Unnat mig mycket nytt, skor, köttätande växter, gymstuff, möbler etc. Skönt att fixa lite o glömma all stress. 

Badade när man tog första svängen med båten iår. 13 grader i vattnet var det då, skönt. Och grillat o badat mycket sen dess.

Just det, Tenta/avsluts-firandet var kanon, vi hyrde lokal i Kalmar centrum och beställde tropisk planka och tja det var en rolig avslutning. 

Varit Barnvakt åt Gustav mycket med, Fasters gull. Och nu i onsdags fyllde busen 1 år, rackarns vad det går fort. Så igår firade vi han och alla andra fasters gull var med. 3 timmars bus med alla barnen gjorde min dag. Och självklart kändes det bra när min present visade sig vara hans favorit. 

Jobbar på samma ställe som förra året, dem ringde och frågade om jag ville komma i år igen och självklart ville jag det. Stormtrivs. Fas idag var ett tufft pass, hann inte ens ta någon rast. Så ett under att jag inte är rent utav packad nu på bara kanske 3-4 öl för jag var så trött men nej då det är fint. Var såklart på Latitude ikväll men gick hem redan nu för att kunna köra båt imorgon. 

Snart 4 körkort då. Om jag klarar provet på onsdag och om jag tar Mc kortet. Har haft för mycket för att komma igång med mc, inte ens kört hemma än. Men tog min första körlektion i förra veckan och det gick toppen, öer förväntan. Har ingen bokning förns nästa vecka, har svårt att få ihop tiderna. 

Just det, gjorde ett deligeringsprov i tisdags förra veckan med, alla rätt. Så ger ut mediciner nu. Japp när det är sommaruppehåll från Affärshögskolan så fortsatte ja plugga till deligeringen och sen sjökörkortet o efter det ska jag ta tag i mckörkortet. Som skrivet högre upp så måste men prioritera. 

Min midsommar var perfekt, Fast männen vann i kubb iår så vi andra fick köra grisdansen. Aja vi får väll låta dem vinnan någon gång. Ja va med o skjöt luftgevär på tomma ölburkar med, jag lyckades träffa, wiiho. Och jag gjorde tårtan iår, mums. 

Damn, vilket blandat/rörigt inlägg. Försöker komma ihåg så mycket som. Men kortfattat så har fet varit fullt upp, en stressig tid men en Toppentid. Jobbar hela sommaren och ska köra så sycket jag kan, både båt och mc. Och sista veckan innan studierna börjar igen så drar jag till Mallorca, min vecka då jag bara får pusta ut och njuta utan stress. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0