Psykologi i öknen

Jag går genom öknen, stannar till och ser kuben av hård plast liggands i sanden inte mycket större än en tennisboll. Straxt bakom står en stege av trä rakt uppsträckt mot skyn. Det dyker upp en häst snett bakom mig som skrittar stolt och glatt fram och ställer sig nära helt lugn och väntandes. Jag ser blommor snett fram åt höger bara två, tre meter från kuben, inte så många bara några stycken kanske 5-8 stycken. Det dyker upp en storm som kommer närmre och är otäck, den känns hotfull. Jag inser nu meningen med min ökenvandring. 
 
Storleken på kuben är samma storlek som mitt ego. Materialet och graden av genomskinlighet visar hur öppen jag är mot andra personer. Och ju närmare marken den är desto mer jordnära är jag. Avståndet mellan kuben och stegen visar hur nära jag står mina vänner. Och ju stadigare material desto starkare är mitt band till andra. Hästen representerar hur jag ser på min partner eller min ideala partner. Är den tillexempel lugn och stilla är det detta jag letar efter hos en partner. Blommorna representerar min familj. Ju fler blommor desto fler barn och släktingar vill jag ha i mitt liv. Ju närmare kuben de är desto närmare vill jag ha min familj i mitt liv. Stormen symboliserar stress. Om den är nära och känns hotfull har jag för mycket stress i mitt liv. 
 
 
Jag gjorde ett test från en japansk psykolog om min personlighet. 
Det är inte vetenskapligt bevisat att det kan avgöra personligheten men detta stämde otroligt bra på mig. 

Time to go. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0