Söndagslugn

Det blåser som attans ute, så pass att det såg lite roligt ut när vi fick vinden bakom oss på promenaden och hunden får sig en regäl skjuts framåt som om någon puttat henne. Lilla tösen. Hon har hunnit vara lite sur på sin matte idag med när jag både badat henne med sitt specialschampo och sedan kammat hennes päls. Det är nämligen inte så populärt nått utav det. 

I dagens blåst är det heller inte så roligt att gå ut och göra något speciellt förutom gå med hunden då såklart. Vi föredrar regn framför blåst båda två. 

Så nu har vi en trivselstund. Jag läser i en av de nya böckerna jag köpt på bokrean, som visar sig otäckt lik mitt liv nu, den tilltalar. Handlar om en kvinna som skilt sig och tvingas flytta till en liten etta, mycket slängs och mycket nytt köps in på kuppen men motorcykeln har hon kvar och en dag i maj får hon för sig att bege sig ut på äventyr med hojen och en vän. 
Nu har jag inte tänk just det men övergripligt är den lik. *blink*

Som sagt sitter jag i den goaste fotöljen bredvid fönstret och hör blåsten, läser boken med en kopp varm te bredvid mig och min underbara lilla hund vid fötterna. 

Låter det tråkigt? Jag tror alla behöver någon form av dessa stunder då och då, jag är nöjd med min. 

Lite städ och tvätta bilen blandannat är sånt jag förövrigt tänkt göra idag. 

Men nu åter till boken, så länge hunden sover. 

Time to go

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0